Pályázat

"OKOSNAK LENNI JÓ!"NTP-TÁB-19-0107
Programvezető:
Sarka Ferenc matematika – fizika – pedagógia szakos tanár, a Magyar Tehetséggondozó Társaság alelnöke.


20190730_133433(0)

a.)
A program célja:a gyerekek gondolkodásának, problémamegoldó képességének fejlesztése volt.

A programot játszva, elméleti és gyakorlati feladatokon, feladványokon keresztül valósítottuk meg.

Minden kérdést több oldalról közelítettünk meg, gondolkozzunk rugalmasan, kételkedjünk mindabban, amit hallunk, látunk, merjünk gondolkodni! 

KÉPEK

                                
 
BESZÁMOLÓ-   a pályázat megvalósításáról


1. Terület:
logikai – matematikai

A tábor 6 napos 5 éjszakás: Hétfőtől – szombatig. Érkezés a táborba: hétfőn délelőtt.  Hazautazás: szombaton délután


Szakmai program kötött foglalkozása:

  • mapi 3 órás foglalkozás valósult meg a Gardneri intelligencia típus, tehetségterülete szerint logikai – matematikai: Irányította: Sarka Ferenc matematika – fizika – pedagógia szakos tanár, a Magyar Tehetséggondozó Társaság alelnöke


Ez az intelligenciatípus az absztrakt gondolkodás képességét foglalja magában, vagyis azt, hogy konkrét cselekvések vagy tárgyak hiányában is tudjunk viszonyokat kezelni és értékelni.


A foglalkozások:     

             - délelőtt csoportbontásban valósultak meg 9.00 – 11.30

             - délutáni szabadidős foglalkozások, amelyek kapcsolódtak projektfeladatokhoz

A logikai - matematika program:

Gondolata: „Hát azt megfigyelted e már, hogy akiknek tehetségük van a számtanhoz, azok úgy szólván minden tanulmányban éles eszűek. Akik ebben edzik szellemüket, annyit bizonyára elérnek, hogy élesebb lesz a felfogásuk, mint azelőtt volt.” (Platon)

Mit szerettünk volna megvalósítani? Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola főiskolai tanára) által meghatározott „kreatív tulajdonságok fejlesztését”. (problémaérzékenység, ötletgazdagság, rugalmasság, hajlékonyság, könnyedség, kidolgozottság, újrafogalmazás, eredetiség, transzferálás, kiterjesztés.)

Hogyan? A Lénárt féle gondolkodási műveletekkel. (az analízis, a szintézis, valamint a problémamegoldás folyamatában előkészített a gondolkodási fázisok (ténymegállapítás, módosítás-próbálkozás, megoldási javaslat, kritika, érzelmi megnyilvánulások) eredményes alkalmazását, amelyek elvezetnek a sikeres megoldásához.

Milyen szervezeti formában? Egyéni és csoportmunka.  Nagy szerepet kapott a táblajáték, az internetes játékok és a projektmunkák.

A program célja volt: a gyerekek gondolkodásának, problémamegoldó képességének fejlesztése. A programmal játszva, elméleti és gyakorlati feladatokon, feladványokon keresztül igyekeztünk megvalósítani/hozzájárulni a gyerekek logikus gondolkodásának fejlesztéséhez, a problémák rugalmas, a hagyományostól eltérő megközelítésére, amely elvezethet a helyes megoldásokhoz. Minden kérdést lehetőleg több oldalról közelítettünk meg, gondolkozzunk rugalmasan, kételkedjünk mindabban, amit hallunk, látunk,merjünk gondolkodni!

Megvalósított feladatok:

  •  Szorzási módszerek: az egyiptomi szorzás, a pálcikás módszer, a hindu rácsos szorzás, és az itáliai számolómesterek csészeszorzása.
  •  Versenyfeladatok (Heted hét határ matematika verseny korábbi feladatai).
  •  Számjegymozgatásos feladatok.
  •  Műveletsorok könnyebb és nehezebb feladványokkal.
  •  A kreativitásfejlesztést szolgáló a Bongard - problémák.
  • Matematikai kompetencia fejlesztő feladatok

Matematika gyakorlatban való alkalmazásához kapcsolódó projekteket állítottunk össze. A gyerekek három fős csoportokban dolgoztak tanári konzultáció mellett. 

 Alkalmazott játékok:

  •  Teknősbéka-játék, nyelvi játékok,
  • SET és Dobble kártyajáték.
  • okos doboz feladatai az okos telefonnal,
  • bűvészkedjünk a számokkal,
  • képrejtvények, kártyatrükkök,
  • gyufarejtvényeket, sorozatfolytatós rejtvények.
  • a „Csalafinta feladatok”.

Projekttémák:
(az első nap délutánján választottak a gyerekek, alkottak csoportokat és az ötödik napon adtak számot a többiek előtt).


Projektek:

  • Ping – pong projekt
  • Tollas projekt
  • Csocsó „Bajnokok ligája”
  • Vásárlóként fedezzük fel a matematikát
  • Matematikai túlélési játék: Hogyan éljem túl a matematika órákat? („eszméletlen trükköket mondtak el a gyerekek)
  • Közlekedés a számok nyelvén: „Közlekedj okosan”
  • Geometria a természetben: „A tükörszimmetria”
  • Grafikonok a mindennapi életben: táblázatok, arányosság, függvények
  • „Sóstógyógyfürdő a kikapcsolódásunk otthona.” Strandolás!
  • A meteorológia és a matematika
  • Grafikonok, táblázatok a mindennapjainkban
  • Dobble bajnokság (saját készítésű matematikai Dobble számkártyákat is készítettünk)
  • Mérjünk mindent? Mértékegységek, mérőeszközök, átváltások mindennapjainkban
  • A Nyíregyházi állatpark a számok tükrében.
  • Táborunk és a számok világa
  • Családi gazdálkodásunk a számok tükrében

A gyerekek által készített beszámolók kapcsolódtak a matematika gyakorlatban való alkalmazásához.

Naponkénti logikai – matematikai foglalkozások:

Hétfő

          de: érkezés a táborba: munka és baleset megelőzési oktatás, a viselkedési szabályok és a tábor rendjének ismertetése,

          du: - a logikai - matematika program megbeszélése. A tanulók érdeklődési körének        feltérképezése. Projektfeladatok megbeszélése

  • Dobble bajnokság dobble kártyákkal

Kedd

  • de: teknősbéka-játék, nyelvi játékok, SET kártyajáték. Okos doboz feladatai az okos telefonommal. Szorzási módszerek megismerése: az egyiptomi szorzás, a pálcikás módszer, a hindu rácsos szorzás, és az itáliai számolómesterek csészeszorzása.
  • du: anyaggyűjtés a projektfeladathoz. (Ping – pong, Csocsó- és Tollas bajnokság egyéni érdeklődés szerint.)

A nyíregyházi lány labdarugó csapat bemutatója. „A foci és a matematika”

Szerda

  • de: Versenyfeladatok (Heted hét határ matematika verseny korábbi feladatai).

Számjegymozgatáshoz feladatok. Képrejtvények.

  • du: anyaggyűjtés a projektfeladatokhoz. Strandolás Sóstón

Csütörtök

  • de: Útvonaltervezés (car puzzle). Kompetencia fejlesztő feladatsorok megoldása.
  • du: Látogatás a Nyíregyházi Állatparkba. Anyaggyűjtés a projektfeladathoz

Péntek

  • de: A kreativitásfejlesztést szolgáló a Bongard - problémák. Kompetencia fejlesztő feladatok. Gyufarejtvények, papírhajtogatásos feladványok, sorozatfolytatós rejtvények.
  • du: projektek véglegesítése
  • este: projektek bemutatása, esti beszélgetés

Szombat

  • de: a tábor munkájának összegzése, értékelése, hazautazás



b.) A sport-játék program megvalósítása során törekedtünk: A tehetséges tanulók speciális fejlesztése az sport – és testnevelés műveltségi területen, különös tekintettel a gyerekek körében a  legnépszerűbb, a labdarúgás sportjátékra.

KÉPEK

Kategória kódja:

NTP-TÁB-19

Pályázó neve:

"Míg megnövök" Alapítvány a kisiskolások képességfejlesztéséért

Pályázó címe:

4431 Nyíregyháza, Szódaház u. 4-6.

Program címe:

Okosnak lenni jó! - Határokon átívelő tehetségfejlesztés a Nemzeti Tehetség

Program keretében


A tehetséges tanulók speciális fejlesztése az sport – és testnevelés műveltségi területen, különös tekintettel a legnépszerűbb, a labdarúgás sportjátékra.

 

 Időpont: 2019.07.29. (hétfő)  -  2019. 08. 02. (szombat). Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.

Időtartam:
Hétfő:
14.15- 17.15. (3 óra); Kedd- szerda-csütörtök –péntek: naponta 9.00- 12.00 (3 óra) és 14.15- 17.15. (3 óra); Szombat: 9.00- 12.00 (3 óra)

Létszám:
2x15 fő.

Feladat: a tehetséges tanulók speciális fejlesztése az sport – és testnevelés műveltségi területen, különös tekintettel a legnépszerűbb, a labdarúgás sportjátékra.


Cél:
A testnevelés és sport – mozgásos tevékenység lévén – ismeretrendszerével, értékeivel, illetve funkciójával – sajátosan összetett műveltségi terület.

Eszközök: futball labda, jelző póló, hullahopp karikák
jelölő bója: futball kapu, füves foci pálya, játékvezető.

                                                  

1. foglalkozás (3 óra) :
A
sportjátékok életkori sajátosságokhoz igazodó alap technikai és taktikai készletének, valamint elméleti ismereteinek elsajátítása.

Labdás technikai gyakorlatok 1. Képességfejlesztés. Játékok, versengések.

Időpont: 2019.07.29. hétfő.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam 14.15- 17.15. (3 óra).
Létszám: 2x15 fő.


 

1. csoport (15 fő) 14.15 - 15. 30.  15.30 – 16.00: Szünet, forgás, uzsonna. 2. csoport (15 fő) 16.00 - 17.15.

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

A sportjátékok életkori sajátosságokhoz igazodó alap technikai és taktikai készletének, valamint elméleti ismereteinek elsajátítása.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

Labdás technikai gyakorlatok 1.

Játékos labdás feladatok 2-3-4 vagy több játékos együttműködésével, négyszög, valamint téglalap alakzatban, az átadások irányának megváltoztatásával.

Labdahúzogatás, - görgetés; haladás közben, fordulatokkal is.

Labdavezetések külső és belső csüddel, mindkét lábbal, különböző alakzatban.


Átadások (passzolások), átvételek mindkét lábbal, átadások laposan mozgás közben, ívelten növekvő távolságra, irányváltoztatással.

A sportjátékok játékelemeinek technikailag helyes és célszerű végrehajtásával kapcsolatos ismeretek, a tudatos és önálló tanulás segítése érdekében.

A sportjátékok játékszabály- és taktikai alapismeretei.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Természetismeret: mechanikai törvényszerűségek; az emberi szervezet működése, energianyerési folyamatok.

Természetismeret: energianyerés, szénhidrátok, zsírok, állóképesség, erő, gyorsaság.

A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.



 



 

                              


2. foglalkozás 
(3 óra) : Labdás technikai gyakorlatok 2. Képességfejlesztés. Játékok, versengések.


Időpont: 2019.07.30. kedd.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam 9.00- 12.00 (3 óra).
Létszám: 2x15 fő.


 1. csoport (15 fő) 09.00- 10. 15.  10.15 – 10.45: Szünet, forgás, büfé. 2. csoport (15 fő) 10.45 - 12.00.
 

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

A sportjátékok életkori sajátosságokhoz igazodó alap technikai és taktikai készletének, valamint elméleti ismereteinek elsajátítása.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

Labdás technikai gyakorlatok 2.

Labdalevétel: talppal, belsővel, csüddel, combbal, mellel.

Taktikai gyakorlatok: Párharcok az 1:1 elleni játékban, labdaszerzés, szabályos szerelés a játékban.
 

Képességfejlesztés

A kondicionális képességek fejlesztése a sportjátékra jellemző gyakorlatokkal (pl. futások előre, hátra és oldalra, irányváltással és fordulatokkal, labdával is; gyorsindulások különböző helyzetből, labdával is).

A labdás koordináció kiemelt fejlesztése.

Játékok, versengések

A technikai és a taktikai feladatok megoldását előkészítő, valamint a begyakorlást segítő játékok és játékos feladatmegoldások.

A sportjátékok játékelemeinek technikailag helyes és célszerű végrehajtásával kapcsolatos ismeretek, a tudatos és önálló tanulás segítése érdekében.

A sportjátékok játékszabály- és taktikai alapismeretei.

.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Vizuális kultúra: tárgy- és környezetkultúra, vizuális kommunikáció.

Természetismeret: mechanikai törvényszerűségek; az emberi szervezet működése, energianyerési folyamatok.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok.

Természetismeret: energianyerés, szénhidrátok, zsírok, állóképesség, erő, gyorsaság.

A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

Törekvés a játékelemek (technikai, taktikai elemek) pontos, eredményes végrehajtására és tudatos kontrollálására.

 

                                                    

3. foglalkozás (3 óra) : Labdás technikai gyakorlatok gyakorlása 1. Játékok, versengések.

Időpont: 2019.07.30. Kedd.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam: 14.15- 17.15. (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.


 1. csoport (15 fő) 14.15 - 15. 30.  15.30 – 16.00: Szünet, forgás, uzsonna.2. csoport (15 fő) 16.00 - 17.15.
 

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

A sportjátékok életkori sajátosságokhoz igazodó alap technikai és taktikai készletének, valamint elméleti ismereteinek elsajátítása.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

Labdás technikai gyakorlatok gyakorlása

A tanult labdalevétel: (talppal, belsővel, csüddel, combbal, mellel.

Versenyre is! Célba rúgóverseny.

Játékok, versengések

Játék egymás között.

A váltó- és sorversenyek

különböző feladatokkal már 6-10 éves gyermekek részére jó alkalmat nyújtanak a labda nélküli technikai

elemek és a mozgáskoordináció kialakítására.

A sportjátékok játékelemeinek technikailag helyes és célszerű végrehajtásával kapcsolatos ismeretek, a tudatos és önálló tanulás segítése érdekében.

A sportjátékok játékszabály- és taktikai alapismeretei.

.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

.

Természetismeret: mechanikai törvényszerűségek; az emberi szervezet működése, energianyerési folyamatok.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok.

A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

                                                       -4-

4. foglalkozás  (3 óra) : Levegőből érkező labda átvétele belsővel. Fejelés: előre, oldalra.

Kapusmunka: Alaphelyzet, guruló, félmagas és magas ívelt labdák elfogása.
 

Időpont: 2019.07.31. szerda.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam 9.00- 12.00 (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.


 1. csoport (15 fő) 09.00- 10. 15.   10.15 – 10.45: Szünet, forgás, büfé. 2. csoport (15 fő) 10.45 - 12.00.

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

A sportjátékok életkori sajátosságokhoz igazodó alap technikai és taktikai készletének, valamint elméleti ismereteinek elsajátítása.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

 

Labdás technikai gyakorlatok

  • Levegőből érkező labda átvétele belsővel.
  • Fejelés: előre, oldalra.

Kapusmunka:

  • Alaphelyzet, guruló, félmagas és magas ívelt labdák elfogása.

Támadásból védekezésbe való visszarendeződés. 2:1 elleni játék.

Játékok, versengések

Játék egymás között.

A sportjátékok játékelemeinek technikailag helyes és célszerű végrehajtásával kapcsolatos ismeretek, a tudatos és önálló tanulás segítése érdekében.

A sportjátékok játékszabály- és taktikai alapismeretei.

Törekvés a tanulók önmagukhoz viszonyított teljesítményének emelésére, egymás teljesítményének elismerése.

El- és felugrásoknál az erőteljes kar- és láblendítés jelentősége.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Vizuális kultúra: tárgy- és környezetkultúra, vizuális kommunikáció.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok.

Természetismeret: energianyerés, szénhidrátok, zsírok, állóképesség, erő, gyorsaság.

Földrajz: térképismeret.

Informatika: táblázatok, grafikonok.

                                                    

                                                       

 

5. foglalkozás (3 óra) :Alapszerelés, megelőző szerelés, labdaátvétel megakadályozása.


Egyszerű cselek.  Partdobás.


Kapusmunka:
Kigurítás, kidobás, kirúgás állított, lepattintott labdával.

Időpont: 2019.07.31. Szerda.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam: 14.15- 17.15. (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.


1. csoport (15 fő) 14.15 - 15. 30.  
15.30 – 16.00: Szünet, forgás, uzsonna.2. csoport (15 fő) 16.00 - 17.15.
                                       

                                                  

 

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

A sportjátékok életkori sajátosságokhoz igazodó alap technikai és taktikai készletének, valamint elméleti ismereteinek elsajátítása.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

 

Labdás technikai gyakorlatok

  • Alapszerelés, megelőző szerelés, labdaátvétel megakadályozása.
  • Egyszerű cselek.
  • Partdobás.

Kapusmunka:

  • Kigurítás, kidobás, kirúgás állított, lepattintott labdával.

Kisjátékok: 2:1, 3:1, 4:2, 5:2 alkalmazása egy és két udvarra.

Játékok, versengések

Játék egymás között

A sportjátékok játékelemeinek technikailag helyes és célszerű végrehajtásával kapcsolatos ismeretek, a tudatos és önálló tanulás segítése érdekében.

A sportjátékok játékszabály- és taktikai alapismeretei.

Törekvés a tanulók önmagukhoz viszonyított teljesítményének emelésére, egymás teljesítményének elismerése.

El- és felugrásoknál az erőteljes kar- és láblendítés jelentősége.

A nekifutás sebességének és az el-, illetve felugrás nagysága közötti kapcsolat.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Vizuális kultúra: tárgy- és környezetkultúra, vizuális kommunikáció.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok.

Természetismeret: energianyerés, szénhidrátok, zsírok, állóképesség, erő, gyorsaság.

Földrajz: térképismeret.

Informatika: táblázatok, grafikonok.

                                                 

6. foglalkozás  (3 óra) : Cselezések 1.  A labda nélküli cselek fajtái: 1. az induló csel.


Időpont: 2019.08.01. Csütörtök.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam 9.00- 12.00 (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.


 1. csoport (15 fő) 09.00- 10. 15.  10.15 – 10.45: Szünet, forgás, büfé.  2. csoport (15 fő) 10.45 - 12.00.
 

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak -

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

- ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

A csapatjátékos tulajdonságok kialakulása, szerepük tudatosulása az eredményes játéktevékenységben.

Aktív részvétel a sportjátékok előkészítő játékaiban és a sportjátékok egyszerűsített, valamint kiteljesedő változataiban.

A szabadidőben jól hasznosítható sportágakban gyakorlottság szerzése. A szabadtéren különböző időjárási viszonyok között végzett tevékenységekben aktív részvétel. A szervezet edzettségének növelése. Az egészséges életmód iránti igény erősítése.

Cselezések

A cselező játékos váratlan, előre ki nem számítható mozgásokat végez az ellenfél megtévesztésére.


A labda nélküli cselek fajtái:

1. induló csel,

Az indulócselt a labdarúgó a futómozgás előtt alkalmazza azért, hogy ellenfelének a figyelmét elterelje, és a csel után halad a valódi irányba.

A színlelt mozgásban első

sorban a felsőtest vagy valamelyik kilépőláb elmozdulása játszik
döntő szerepet.

Különböző irányból érkező lapos, félmagas és magas labdák rúgása mozgó társnak, meghatározott rúgásmóddal, meghatározott irányba.

Játékok, versengések

A technikai és a taktikai feladatok megoldását előkészítő, valamint a begyakorlást segítő játékok és játékos feladatmegoldások.

Egészséges életmódra nevelés.

A szabadban végzett mozgás fontosságának tudatosítása.

A figyelem, emlékezés, gondolkodás fejlesztése.

A kreatív gondolkodás és a gyors döntés képességének fejlesztése.

A játékbátorság, az önbizalom erősítése.

Fizika: a gravitáció hatása az emberi testre és a sportszerekre, energiaváltozások, a dobás hatásfoka.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok

A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

Legyenek ismeretei a régi idők diákjainak mozgásos játékairól.

A játékokhoz szükséges vezényszavak pontos ismerete. A finom mozgáskoordináció olyan szintű fejlődése, hogy a labdát viszonylag nagy biztonsággal képes legyen megfogni. Tudjon alkalmazkodni az ellenfél mozgásához.

Aktívan vegyen részt a játékokban. Képes legyen a társaival együttes cselekvésre, a közös célért cselekedni.

                                                      

                                                   

                                                

7. foglalkozás  (3 óra) : Cselezések 2.  A labda nélküli cselek fajtái: 2. futó csel. Cserefutball 3-4 fős csapatokkal.


Időpont: 2019.08.01. Csütörtök.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam 9.00- 12.00 (3 óra).
Létszám: 2x15 fő.


 1. csoport (15 fő) 09.00- 10. 15.   10.15 – 10.45: Szünet, forgás, büfé.  2. csoport (15 fő) 10.45 - 12.00.
 

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak -

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

- ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

.

Fejlődés a motoros képességekben a sportjátékok mozgásanyagának intenzív és tudatos gyakorlásával.

A csapatjátékos tulajdonságok kialakulása, szerepük tudatosulása az eredményes játéktevékenységben.

Aktív részvétel a sportjátékok előkészítő játékaiban és a sportjátékok egyszerűsített, valamint kiteljesedő változataiban.

A szabadidőben jól hasznosítható sportágakban gyakorlottság szerzése. A szabadtéren különböző időjárási viszonyok között végzett tevékenységekben aktív részvétel. A szervezet edzettségének növelése. Az egészséges életmód iránti igény erősítése.

Cselezések

A cselező játékos váratlan, előre ki nem számítható mozgásokat végez az ellenfél megtévesztésére.

A labda nélküli cselek fajtái:

2. futó csel.

Futócseleknél a futás közben végrehajtott mozgások: az iram változása, a gyors megállás, az irányváltoztatás.

A labda nélküli mozgások oktatását, gyakorlását
elsősorban a testnevelési óra elő készít ő

részében oldjuk meg játékos, versenyszer

ű formában.

A váltó- és sorversenyek

különböző

feladatokkal már 6-10 éves gyermekek részére jó alkalmat nyújtanak a labda nélküli technikai

elemek és a mozgáskoordináció kialakítására.

Játékok, versengések

A technikai és a taktikai feladatok megoldását előkészítő, valamint a begyakorlást segítő játékok és játékos feladatmegoldások. Cserefutball 3-4 fős csapatokkal.

Egészséges életmódra nevelés.

A szabadban végzett mozgás fontosságának tudatosítása.

A figyelem, emlékezés, gondolkodás fejlesztése.

A kreatív gondolkodás és a gyors döntés képességének fejlesztése.

A játékbátorság, az önbizalom erősítése.

Fizika: a gravitáció hatása az emberi testre és a sportszerekre, energiaváltozások, a dobás hatásfoka.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok

A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

Legyenek ismeretei a régi idők diákjainak mozgásos játékairól.

A játékokhoz szükséges vezényszavak pontos ismerete.

A finom mozgáskoordináció olyan szintű fejlődése, hogy a labdát viszonylag nagy biztonsággal képes legyen megfogni.

Tudjon a tanuló alkalmazkodni az ellenfél mozgásához.

Aktívan vegyen részt a játékokban. Képes legyen a társaival együttes cselekvésre, a közös célért cselekedni.

8. foglalkozás (3 óra) : Cselezés labdával: A labdaelhúzása belső csüddel. 


Időpont: 2019.08.01. Csütörtök.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam: 14.15- 17.15. (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.


1. csoport (15 fő) 14.15 - 15. 30.     15.30 – 16.00: Szünet, forgás, uzsonna.2. csoport (15 fő) 16.00 - 17.15.
 

Fejlesztési célok

Közműveltségi tartalmak -

mozgásműveltség, mozgáskultúra

Közműveltségi tartalmak

- ismeretek, személyiségfejlesztés

Kapcsolódási pontok

A fejlesztés elvárt eredményei – ellenőrző gyakorlatok

.

A csapatjátékos tulajdonságok kialakulása, szerepük tudatosulása az eredményes játéktevékenységben.

Aktív részvétel a sportjátékok előkészítő játékaiban és a sportjátékok egyszerűsített, valamint kiteljesedő változataiban.

A szabadidőben jól hasznosítható sportágakban gyakorlottság szerzése. A szabadtéren különböző időjárási viszonyok között végzett tevékenységekben aktív részvétel. A szervezet edzettségének növelése. Az egészséges életmód iránti igény erősítése.


A labdaelhúzás belső csüddel cselezés technikai leírása

 Ezt cselezési formát általában labdavezetés után akkor alkalmazzuk, amikor a szemben levő ellenfelet a labdát birtokló lábunk ellenkező oldalán próbáljuk átjátszani.

A cselező játékos a labdát a támaszláb irányába elhúzza, majd a test előtt keresztbe lép. Az elhúzás idején a testsúly a támaszlábon van, a felsőtest pedig a támaszláb irányába dől. Az elhúzás után a támaszláb láb gyors lépéssel átveszi a labdát.
A labdaelhúzás belső csüddel cselezés végrehajtható testcselekkel és lövő cselekkel is.

Játékok, versengések

A technikai és a taktikai feladatok megoldását előkészítő, valamint a begyakorlást segítő játékok és játékos feladatmegoldások. Cserefutball 3-4 fős csapatokkal.

Egészséges életmódra nevelés.

A szabadban végzett mozgás fontosságának tudatosítása.

A figyelem, emlékezés, gondolkodás fejlesztése.

A kreatív gondolkodás és a gyors döntés képességének fejlesztése.

A játékbátorság, az önbizalom erősítése.

Fizika: a gravitáció hatása az emberi testre és a sportszerekre, energiaváltozások, a dobás hatásfoka.

Matematika: logika, valószínűség-számítás, térbeli alakzatok, tájékozódás.

Ének-zene: ritmus-gyakorlatok, ritmusok

A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

Legyenek ismeretei a régi idők diákjainak mozgásos játékairól.

A játékokhoz szükséges vezényszavak pontos ismerete.

A finom mozgáskoordináció olyan szintű fejlődése, hogy a labdát viszonylag nagy biztonsággal képes legyen megfogni.

Tudjon a tanuló alkalmazkodni az ellenfél mozgásához.

Aktívan vegyen részt a játékokban. Képes legyen a társaival együttes cselekvésre, a közös célért cselekedni.

9. foglalkozás(3 óra) : A tanult mozgásformák, alkalmazása játék / gyakorlat közben.

Időpont: 2019.08.02. Péntek.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam: 14.15- 17.15. (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.


1. csoport (15 fő) 14.15 - 15. 30.     15.30 – 16.00: Szünet, forgás, uzsonna.2. csoport (15 fő) 16.00 - 17.15.


Célba rúgó versenyek, dekázás , fejelés . Szabad – és büntetőrúgások versenye.


Rúgások rúgópalánkra, falra.
Álló és mozgó labda rúgása meghatározott rúgásmóddal álló társnak és mozgó társnak.


Földről felpattanó labda rúgása belsővel, félmagasan és magasan előre és oldalra.


Kapásrúgások a földről való felpattanás után — szemből, hátulról, oldalról érkező labdába, belső külső és teljes csüddel.

Versengések egymás között. Kispályás labdarúgó bajnokság.


10. foglalkozás 
(3 óra) : Bajnokságok. Versengések egymás között. Kispályás labdarúgó bajnokság.


Időpont: 2019.08.03. szombat.
Helyszín: Az alapítvány székhelye, Kis Vakond Gyermektábor.
Időtartam 9.00- 12.00 (3 óra)
Létszám: 2x15 fő.
1. csoport (15 fő) 09.00- 10. 15.  10.15 – 10.45: Szünet, forgás, büfé. 2. csoport (15 fő) 10.45 - 12.00.


25 perces játékok 5-5 ellen. Összesen 3 x 25. Csapatok: A-B, B-C, A-C.

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Amennyiben tovább használod weboldalunkat, úgy elfogadod a cookie-kat. A részletekért kattints ide!